onsdag 14 september 2011

Vardagsbetraktelser: Zumba in the club



I fredags efter att vi varit hemma hos Nemo och lånat kläder till Rockabillykvällen så passade vi och M på att gå till Harry's för att testa på Zumba in the Club. Det är ett evenemang som startade i USA för några år sedan och har funnits i Malmö och Göteborg ett tag, samt nu tagit sig till lilla Karlskoga. Vi tänkte i alla fall att det skulle vara roligt att testa då det är kul när det händer nya saker i vår stad och för att jag och M dansar Zumba en gång i veckan.

Kvällens outfit: Kofta - Stickad av mamma Linne - ? Shorts - H&M, 2006
Armband - H&M, 2011 Väska - Present, 2008 Örhängen - JC, 2010
Jag tog på mig lite kläder eftersom jag antog att det skulle bli väldigt varmt, med tanke på hur det brukar vara på våra träningspass. Jag hade dock inte räknat med att det skulle vara exakt lika jobbigt som ett vanligt pass! Den enda skillnaden var egentligen att instruktörerna inte gick igenom stegen innan och att man inte hade träningskläder på sig samt att det var i nattklubbsmiljö, men det var trots allt sjukt kul.

Som jag har förstått det är Zumba in the Club mer tänkt som ett event för vana Zumba dansare som vill byta miljö och mingla med andra dansare. Kul koncept tycker jag men lite synd för dem som aldrig dansat tidigare, som t ex Nemo. Hon kunde inte hänga med i stegen lika bra som vi andra och njöt antagligen inte lika mycket av att dansa som vi andra. Tror att det kan vara många som kommer för att testa på Zumba på sådana här kvällar, innan de bestämmer sig för att ta en kurs och då skulle det vara bra att gå igenom stegen för deras skull.

Tre glada zumba-tjejer!
I övrigt var det riktigt kul att dansa och att titta på de andra som dansade. Det är väldigt sällan man får se något så väl koreograferat på nattklubben. Jag rekommenderar verkligen att ni går på Zumba in the Club om det kommer till er stad någon gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...