måndag 12 september 2011

Ur min garderob: Reseklädsel

Kavaj - Zara, 2008 Topp - JC, 2010 Jeans - Disel, 2006
Skor - Deichmann Sko, 2009 Solglasögon - Accessorize, 2011
När jag reser gillar jag att ha bekväma men snygga kläder på mig och eftersom vi skulle åka tåg i många timmar under både lördagen och söndagen fick det bli mina favoritjeans och låga skor. Jag hade inte heller några smycken på mig då jag tycker att de mest är i vägen när man är ute och reser.

Jeansen är köpta på JC 2006 och var på rea, tror de kostade 1200 från början och jag fick dem för halva priset. Sedan dess har de blivit flitigt använda och är de jeansen som fått stanna kvar när andra varit tvungna att flytta. 

I somras gjorde min mamma och jag en riktigt bra överenskommelse. Eftersom hon gått ner i vikt och inte hade några byxor som passade fick hon mina i utbyte mot att hon köpte ett par nya jeans åt mig. Jag har nämligen en tendens att köpa jeans som passar i affären men sedan blir alldeles för stora efter några användningstillfällen. Av det har jag lärt mig att det är bäst att köpa jeans som man nästan inte får på sig när de är nya/nytvättade. Om de har stretch i tyget kommer de att töja sig och bli lagom efter en dag eller två. 

Men om man redan har köpt ett par jeans som är lite förstora kan man krympa dem genom att koka dem på spisen. Har ett bra recept på det som jag ska skriva om en annan dag och det funkar faktiskt, jag har testat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...