fredag 9 september 2011

Dagens youtubeklipp: hållbart mode?



Jag läste en artikel häromdagen på Dailymail om hur 'fast fashion' bidrar till att kvinnor köper halva sin kroppsvikt i kläder. De hade intervjuat en kvinna vid namn Lucy Siegle som skrivit en bok om just det här fenomenet och om ni vill läsa artikeln kan ni göra det här.

Jag blev i alla fall sugen på att läsa den här boken och medan jag googlade lite på vart den finns att få tag på snubblade jag över youtubeklippet ovan där Lucy själv berättar lite om sin bok. Hittade den inte på någon svensk webbshop än så länge men jag tänkte ta en sväng till biblioteket någon dag för att se om den kanske finns där. Har jag lite tur kanske den går att beställa.

Jag lovar att jag ska skriva ett längre inlägg med mina tankar kring artikeln och 'fast fashion', men tillsvidare får ni hålla tillgodo med det här klippet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...