fredag 3 maj 2013

Vardagsbetraktelser: April genom Instagram

Nu var det dags att se vad jag hade för mig under förra månaden, fångat via instagram. Om ni vill se fler bilder kan ni följa mig, froken_h är mitt användarnamn.

April började ganska crappy med en magkatarr från helvetet, vilket resulterade i tredagarssjukskrivning och nya mediciner från läkaren. Bortsett från det så var början på april riktigt fin med balkonghäng, blompyssel och god hemlagad mat. 
Första helgen i april jobbade jag så vi passade på att åka till måltidens hus på fredagen innan då vi båda var lediga. Jobbade sedan kväll och passade på att läsa Elle i sängen innan jag åkte till jobbet. Vi provade ett nytt recept med cashewnötter och kidneybönor. April är ju april och det kallas aprilväder av en anledning, en morgon vaknade vi upp till världens snöstorm. Det kändes tungt efter flera dagar med underbart soligt väder. Något som vägde upp bakslaget i vädret var det faktum var att jag äntligen fick en ny header! Här ser ni originalet direktlevererad av den mycket begåvade Neva.
En dag när jag var till badhuset såg jag en skylt om återbruksdagen och det var ju självklart att dokumentera. Vi deltog också i en sponsorsmatch för Degerfors Innebandy Klubb, som gick förvånansvärt bra. Vi kom två i vår grupp och vann hälften av alla matcher vi spelade. Ingen av oss spelar innebandy i vanliga fall och det märktes på kvällen då jag somnade ovaggad innan kl 12. En annan tävling jag faktiskt vann var en i Eco bride club som jag är medlem i. Blev riktigt nöjd med resultatet.
Jag fick äntligen mitt nya mobilskal, som jag beställde redan i mars, hemlevererad. Käkade lyxfrukost på café med älsklingen på en lördagsmorgon. Tröttnade brutalt på strumpbyxor som det bara går hål i, fick köttfärssås och spagetti av min ursnälla mor och blev blöt på en kvällspromenad när regnet överraskade oss.
Käkade mer lyxfrukost (man måste ju passa på när man är ledig), åkte till Örebro och käkade på barndomsfavoriten Le Baguette och fikade med fina Neva. Allt på en och samma dag. Åt pumpasoppa och bytte plats på jobbet, med världens snyggaste Johnny som granne.
Avslutade månaden med att fira älsklingens födelsedag med paket, skönsång och trevligt sällskap. Köpte en ny kokbok, Om jag var din hemma fru, som är så sjukt läsvärd! Underhölls av bästisarna som klippte hår och drack ekologiskt vin. Vad gjorde ni?


Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...