tisdag 7 maj 2013

Tipstisdag: Vintage gamla gatan


Godmorgon sötisar! Tisdag i dag och det betyder ett butikstips. I helgen var jag ju i Örebro, som jag berättade i söndags, på vintagerunda. Den här gången passade vi på att besöka några butiker som vi aldrig varit till tidigare och vi hittade ett riktigt guldkorn som ni måste få veta om!

Vintage Gamla Gatan hittade jag via Vintagekartan när vi planerade vår runda och fastnade direkt efter att ha läst recensionerna på hemsidan, åkte dit och upptäckte att det var precis så bra som jag trott. En påse fick följa med mig hem och vad det var i den får ni se till lunch i dag (om ni vill se en förhandsvisning och hur det ser ut på skulle jag rösta på att ni följer mig via instagram).


Det bästa med butiken är att det inte bara är en fysisk butik utan även en webshop också! Priserna är helt ok, alltid fri frakt och en massa söta klänningar finns vad jag har sett. Den enda nackdelen tycker jag är att de inte har några mått på kläderna. Personligen tycker jag det är vanskligt att handla vintage via nätet om man inte vet det, storlekarna var ju inte samma då som nu.

Har ni hittat något guldkorn till butik?

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...