tisdag 28 maj 2013

Funnet och förvärvat: Mors dagspresent


I lördags var vi på loppis, ett riktigt spontant infall och jag hittade denna underbara pigtittare som jag gav till min mamma som gåva på mors dag. Hon berättade en gång för mig att hon hade önskat sig en pigtittare av sin mamma men aldrig fått någon. Sedan dess har jag spanat efter en när vi varit på diverse loppisar och jag tycker att det var en fantastisk tur att jag hittade en dagen innan mors dag också! Den har lagom mycket patina och är lagomt snirklig med en urgammal spegel som blivit alldeles randig. 

Till detta fick mamma även en ros som jag gjort själv av gamla notblad, hur jag gått till väga kommer ni få veta någon gång i framtiden, och en handskriven lapp istället för kort. På självaste morsdag gjorde vi en utflykt till Gråbo arbetarmuseum och åt på restaurang i grannstaden. Hur firade ni mor?

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...