måndag 20 maj 2013

Ur min garderob: 1:a maj

Klänning - Myrorna, 2013 Halsband - DIY, 2013
Första dagen i denna första sommarmånad bar jag en mycket vintrig klänning, den är nämligen tillverkad i ull. Ett vintrigare material får man nog leta efter. Jag tycker dock att den funkar även under  den första delen av våren då den är en härligt crémevit nyans och den fungerade definitivt på första maj då det i alla fall här inte var skållhett trots att det var fint väder. 

Denna underbara skapelse inhandlade jag på vår första loppisrunda i grannstaden som jag skrev om här. Den är, som ni kan se på bilderna, lite för stor på mig men det kommer jag åtgärda genom att ta in den lite i ryggen. Dessutom tycker jag så här i efterhand att ärmarna är lite långa också men det är också något som man enkelt kan åtgärda med nål och tråd.

Ta hand om er! 

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...