tisdag 7 maj 2013

Funnet och förvärvat: 60-talsklänning

Klänning från Stjärnkonfektion
Detta låg i påsen som jag skrev om i morse, en underbart fin klänning från sent 50-tal/tidigt 60-tal från märket Stjärnkonfektion. Har googlat lite men tyvärr inte hittat något vettigt, bara några blogginlägg och gamla traderaauktioner som gått ut. Jag får helt enkelt fråga älsklingens farmor om hon vet något, hon till hör ju rätt generation. :)

I vilket fall så är jag riktigt nöjd med klänningsfyndet och den fick åka på redan samma kväll när vi åkte hem till svärföräldrarna och grillade (ett säkert tecken på bra köp). Mönstret i klänningen är gråspräckligt med rynk som framhäver bysten, bred ringning och rosett i midjan som är fastsydd på ena sidan. Den andra har lossnat och ska sys tillbaka så snart tid fås. Tänk att man kan bli glad för något så gammalt.

Vill ni se den på så kommer jag bära den på nytt nu på lördag när vi ska fira älsklingens födelsedag med släkten, vilket innebär att den kommer hamna på bloggen om ca två veckor. Om ni inte orkar vänta så länge har jag en sneak peak på instagram, här kan ni titta på det.

Ta hand om er!

2 kommentarer:

  1. Gud vilken tjusig! Har också en klänning från stjärnkonfektion, en riktig balblåsa :) Ska kika runt lite här på din blogg, är också trött på snabbmode!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag hittade faktiskt din blogg genom att söka efter info om märket och såg klänningen, riktigt fin! Hoppas du kommer tillbaka :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...