tisdag 5 mars 2013

Tipstisdag: Stil i P1



Den här veckan tänker jag tipsa om ett av mina absoluta favoritprogram som går på radio, STIL i P1. Jag brukar lyssna på det när jag är ute och går eller om jag är trött på rörliga bilder, vilket händer titt som tätt. Helst lyssnar jag på podden via telefonen då jag jobbar så olika att jag inte kan passa in tiderna som den går på radio.

Det jag gillar bäst med STIL är att de talar om mode på ett mycket seriöst och respektfullt sätt utan att bli tråkiga. De visar att mode och kläder berör oss alla på ett eller annat sätt även om man inte bryr sig   De har fantastiskt intressanta historier om orsakerna till trender och företeelser, banbrytande idéer, stilbildande människor, modeskapare och designers. 

Jag fascineras också av det faktum om att de blandar hårda fakta med underhållande anekdoter. Varje nytt avsnitt är en fröjd att lyssna på och man sugs in i programmet på ett sådant härligt sätt att en timme bara susar förbi. Susanne Ljung som är programledare har en fruktansvärt underbar röst att lyssna på och hon känns väldigt insatt i många olika ämnen som hon kan relatera till mode och sätter allt i ett  kontext.

Sammanfattningsvis tycker jag att ni ska ge STIL en chans och gärna börja med att lyssna på deras avsnitt om kvalitet och hållbart mode tillsammans med Sofia Hedström. Det kommer få dig att vilja höra mer och suga in dig i den underbara modevärlden även om det inte intresserar dig alls från början.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...