måndag 4 mars 2013

Vardagsbetraktelser: Februari genom Instagram

Då var det dags igen att sammanfatta ännu en månad sett via Instagram. Vill du följa mig heter jag froken_h. Februari gick äckligt fort och verkar, så här i efterhand, ha handlat mest om mat. Månaden började med att vi fick supergott fredagsfika på jobbet som bestod av morotskaka. Vi passade även på att storhandla och fyllde kylskåpet till bristningsgränsen, jag upptäckte vilket i-landsproblem det är när man måste flytta på maten för att komma åt det som är bakom. Jag åt födelsedagsmiddag och firade min bästa tjejkompis, köpte ekologiska chips och började sticka på en ny halsduk åt min sambo.
Vi testade ett nytt recept, zucchinilasange, som jag gillade väldigt mycket. Jag drack cosmopolitans och njöt av att bli bortskämd med en finfin sambo som lagade mat, fikade med Neva, "jobbade" hemifrån tillsammans med älsklingen och njöt av att världen var inlindat i ett mjukt sagolikt snötäcke under ett par dagar.
Jag känner väldigt många personer som fyller år under februari så jag har fått öva på min paketinslagningsteknik ett x antal gånger och även fått njuta av tulpaner som är den obligatoriska gå bort blomman. Fettisdagen kom och gick, precis som alla hjärtans dag då jag fick den finaste presenten av min sambo, en leverpastejsmacka. I och med att det är många i min närhet som fyller år under februari så har det blivit mycket festligheter och en del av att gå på fest är ju såklart att göra sig i ordning. Jag multitaskar alltid och dricker ett glasvin, tittar på youtubeklipp och sminkar mig samtidigt.
Under februari har jag även feltolkat sångtexter som här illustreras av min älskling, haft inspirationstorka och starkt funderat på att gå till jobbet i morgonrock, införskaffat mig fler tulpaner som liknade fyrverkerier efter några dagar, läst om gröna tips i H&M magazine och lekt med lite plastskräp från min nya iPhone.
Jag målade naglarna och fick ett hjärta på armen som bieffekt, åt kyckling balti och tog långpromenader med snögubbar påhejandes och Stil i P1 i hörlurarna.
Månaden avslutades med solsken, böcker om bröllop, falafel och mys med kissekatter. Sista bilden är från början av månaden men jag tyckte att den passade som en bra avslutning på sista vintermånaden.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...