tisdag 26 mars 2013

Ur min garderob: Korall och shorts

Tröja - Zara, 2011 Shorts  - Åhlens, 2010
Skärp - Pingstkyrkans second hand, 2009 Halsband - Mammas gamla
Strumpbyxor - Lindex, 2013
Fredagen för en och en halv vecka sen såg jag ut så här i korallrosa och shorts. När jag var liten fick jag alltid höra att jag inte skulle ha rosa på mig p.g.a. att jag är rödhårig och rosa då skulle skära sig mot mitt hår och min hudfärg. Länge lyssnade jag på dessa nej-sägare tills den dagen jag hittade den här rosa blusen och bestämde mig för att skita i vad andra tycker och bära rosa i alla fall. 

Nu bär jag rosa med stolthet och tycker att jag passar bra i det. Så om du eller någon annan tycker att du inte passar i en viss färg så tycker jag att du i alla fall ska prova och passar inte en nyans finns alltid flera andra. Låt inte bli att bära en färg bara för att någon säger åt dig att inte göra det, testa först och se hur det känns.

Ta hand om er!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...