onsdag 9 januari 2013

Ur min garderob: Tisdagens

Tröja i ekologisk bomull - KappAhl, 2009 Sjal - present från mamma, 2010
Jeans - Dobber the teacher straight leg , 2012
Detta hade jag på mig när jag jobbade igår. Jeansen är de nya som jag berättade om i senaste månaden via instagram. Jag gillar dem skarpt, speciellt eftersom de är så klassiska till utseendet och samtidigt är de riktigt bekväma. 

Som jag nämnt tidigare så är det bäst att köpa jeans som är på gränsen att få igen när de är nya/nytvättade. Detta beror på att de flesta morderna jeans innehåller stretch och töjer sig efter några dagars användning. Dock kan tiden det tar för byxorna att töja sig variera och de här byxorna från Dobber har bara 1,5% stretch i sig och tog ungefär fyra dagar på dig att bli lagom i midjan, vilket gjorde att jag ett tag trodde att jag trots allt köpt ett par för små byxor som inte skulle töja sig. 

Summan av kardemumman, var tålmodig och använd jeansen trots att de är lite trånga. De töjer sig tids nog och skulle det vara allt för outhärdligt kan du alltid ha knappen uppknäppt och använda en gummisnodd som knäppe tills de känns lagom

 Vilka är era favorit jeans och han ni några bra tips för att töja jeans?

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...