onsdag 16 januari 2013

Funnet & Förvärvat: Loppisfynd

Ny kategori på bloggen! I denna kommer jag visa er vad jag införskaffar mig till garderoben eller hemmet. I dagens inlägg kommer jag visa vad jag hittade på min loppisrunda som jag var på i onsdags  och lördags förra veckan.


Det första som ni får se är morgonrocken som jag blev förälskad i för snart två veckor sen. Den har världens underbaraste blå färgen och det finaste asiatiska mönstret i guld. Den kommer bli perfekt när det blir lite varmare så jag kan använda den som min sommarmorgonrock.


Den andra saken jag plockat upp är en vacker Najafabad-matta från Hammarö auktionsverk som vi budade på och vann. Passar perfekt i vårt vardagsrum!


Nästa fynd är en bunt med notböcker för 60kr till ett projekt som jag ska göra. Ni får självklart se när det är klart!


Näst sist är ett Höganäs krus för endast 75kr som inte är sprucket. Det är nästan helt omöjligt att hitta ett helt Höganäs krus som inte kostar skjortan, detta har ett par målarfärgsfläckar och det är antagligen därför som de endast ville ha 75kr för den. Oavsett är jag överlycklig då jag letat överallt efter ett.


Och avslutningsvis, två underbara vaser för endast 10kr. Vi har nästan inga vaser vilket blir besvärligt när man får snittblommor och därför har jag valt att börja spana efter vaser när jag är på second hand eller loppisar och det har börjat bra. Dessa kommer bli urfina på matsalsbordet med en enkel ros i, tjusigt värre. Vad har ni hittat på loppis senast?

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...