onsdag 30 januari 2013

Fröken H lagar: Örtpasta med grillade cocktailtomater


Den här rätten är snabbmat på hög nivå! Att laga maten och äta den tog allt som allt 40minuter, inte alls lång tid med andra ord och det är en perfekt rätt om man har ont om tid. Kan nog tänka mig att den är poppis bland ungarna också. Som ni kanske märkt äter vi ganska mycket pasta hemma hos mig, ingen LCHF eller GI här inte. Istället väger jag upp det med att dricka vatten till istället för juice eller läsk. Det här behöver du för 4 portioner:

  • 375g pasta (vi har blandat penne och fusilli)
  • 200g cocktailtomater
  • 1msk vitvinsvinäger
  • 2 msk pesto
  • 2 msk kapris
  • 2 msk blandade kryddor,  t ex basilika & persilja
  • salt och peppar
  • riven parmesanost
Koka pastan i saltat vatten i 10-12min, eller tills pastan är al dente. Låt rinna av. Grilla under tiden tomaterna i en stekpanna i ca 15min tills de är lätt bruna och börjar att torka.

Kör pesto, vinäger, kapris och örtkryddor  i en matberedare tills den är mjuk med lite textur. Skaka såsen med pastan med tomaterna, salt och peppar. Servera med riven parmesanost. Enjoy!

Ta hand om er!

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...