måndag 7 januari 2013

Modiga måndag: Sticka

                                                Source: marthastewart.com via Heidi on Pinterest


Under December började jag ju som jag berättat för er tidigare att sticka. Jag stickade då en halsduk till min pojkvän som inte riktigt blev som den skulle så jag tog den till mig själv i stället och kommer (så fort jag får tummen ur) att göra den till en cirkelscarf.

Jag hade i vilket fall inte stickat något större tidigare och egentligen inte haft mer än ett hum om hur man gör när man stickar. Mamma försökte lära mig när jag var mindre men jag hade inte tålamod nog att lära mig och syslöjd läste jag bara de gånger man var tvungen i skolan (jag föredrog träslöjd, ironiskt nog).

Nu har jag i alla fall bestämt mig för att lära mig och drömmen är ju att kunna sticka en tröja och ett par strumpor till mig själv precis som min mormor gjorde åt alla i släkten. Så dagens modiga måndag är alltså en uppmaning till att börja sticka och om ni inte vet hur man gör, lär er! Det är väldigt bra för nerverna och ett bra sätt att få utlopp för sin kreativitet.

Ta hand om er!

1 kommentar:

  1. Tack, kul att du gillar bilderna. Ha en fortsatt fin måndag! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...