onsdag 23 juli 2014

Vardagsbetraktelser: Gotland, del 1

Hej på er i sommarvärmen! Det blir ett lite annorlunda upplägg på bloggen resten av veckan eftersom  det är så himla fint väder ute och det vill man ju såklart ta tillvara på. Därför kommer ni få följa med till Gotland under tre inlägg framöver. Hoppad ni kommer gilla det!


Precis innan maj blir till juni packade vi svärföräldrarnas bil och åkte till Nynäshamn för att ta färjan över till Gotland. 


Svägerskan var taggad, precis som jag. Det skulle nämligen bli min första gång på Gotland.


Väl på färjan njöt vi av frisk havsluft och solsken.


Vind i seglen och en favorit i repris från London.


Utsikten var inte fy skam från däcket och efter flera timmar till havs kunde vi skönja Visby.


Hela familjen var exalterade!


När vi kommit till rätta i lägenheten vi bodde i tog vi strandpromenaden in till Visby centrum.


Vi såg en hungrig svan...


... och ett väldigt fint hus. Jag hade lätt kunnat bosätta mig där på direkten.


Det var så fint väder att det nästan kändes som sommar, fast det inte var sant än.


Sen hittade vi ringmuren och Eric ville klättra upp, upp, upp.


Jag tittade hellre på utsikten.


Och så bar färden vidare...


... mot DBW:s Botaniska trädgård, som vi snubblade över av en ren slump.


Där tittade vi på träd med häftiga rötter.


Färden fortsatte genom ett idylliskt Visby och jag kände mig som Pippi Långstrump på väg till godisbutiken. Vi slog oss ner på närmsta uteservering och beställde in mat och dryck.


Eric drack en kloster öl, för when in Visby do as the natives.


Sen satt vi och njöt av solen resten av kvällen tillsammans med god man och trevligt sällskap.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...