onsdag 16 juli 2014

Fröken H testar: tvistad knut


God morgon finingar! Kommer ni ihåg att jag tipsade om frisyren ovan inför Putte i parken för några veckor sedan? Jag bestämde mig för att prova den och nedan följer en liten guide!


Jag började med att snurra luggen, som jag alltid gör när jag inte vill ha håret i ansiktet.


Nästa steg var att sätta upp håret i två hästsvansar. Jag brydde mig inte om att vara allt för noggrann eftersom bakhuvudet ändå inte skulle synas under knuten. För övrigt kände jag mig som tolv igen i "råttsvansar".


Nästa steg var att snurra håret runt sig självt. Tricket för att det inte ska bli för löst när man fäster det är att snurra tajt och snurra ena testen motsols och den andra medsols.


Så här ser det ut när man fäst det. Sedan är det bara att snurra upp håret i nacken och fästa med hårnålar. Har man glatt hår, som jag har, kan man spraya hårnålarna med lite hårspray innan man sätter fast dem så sitter de på plats längre.


Ta-daa! Färdig! Jag blev riktigt nöjd med resultatet och frisyren funkade utmärkt under festivalkvällen som var både solig och varm.

Ta hand om er!

2 kommentarer:

  1. Mycket kul frisyr. Måste testa när håret blir lite längre..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar den! Jag tror den funkar på ganska många olika längder, så länge man kan få upp håret i två svansar :) Du får gärna visa resultat om du testar!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...