tisdag 1 april 2014

Vardagsbetraktelser: Mars genom Instagram


Då var det dags igen! Ännu en månad har gått och ska sammanfattas med några få bilder. Mars var en riktigt blandad månad rent känslomässigt, många toppar och dalar, men en sak är säker. Den försvann snabbare än någonsin.

Månaden började med en riktig svacka, matförgiftning/magsjuka. Jag är fortfarande inte helt säker på vilket av dem det var (ingen annan i min närhet blev sjuk), men det var ytterst vidrigt. Hade faktiskt glömt bort hur illa det är. Två dagar med hög feber på det också, skönt att det är över. Sedan förflöt tiden bättre med ekologiska tacos, utflykt i vårlandskapet och uppmuntrande budskap inne på badrummet.


Vårvädret kom och hälsade på, vilket gjorde mig riktigt glad. Speciellt eftersom de förutspått att det skulle bli snö och kallt här hos oss. Vi lagade och åt en fantastiskt god ekologisk pasta med pastasås. Bland det godaste jag ätit i hela mitt liv tror jag. Sedan spenderade jag och Eric en söndag inne på Bauhaus och fantiserade om lite olika badrum. Snön de förutspått kom, tyvärr, och den överraskade mig totalt när jag hade de bästa skorna på.


Som tur var låg den inte kvar speciellt länge, utan snart fick vi njuta av härligt vårväder igen. Ett vinterlandskap som jag inte har något emot, är detta på tavlan från Paris som hänger hemma hos mina svärföräldrar. Jag har för övrigt paxat denna (och två kompisar till den) när det blir dags för arvegods! 

En lördagskväll var vi hårt bevakade när vi åt middag hemma hos våra vänner. Jag tror att de också ville smaka lite på den goda pajen. Majssoppa lagade och åt vi för första gången i mars och det lär bli fler gånger, för det var riktigt gott. På jobbet är det obligatorisk fruktstund för mig på första rasten och en dag bestod den av två päron.


Under mars klarade jag mitt löparmål, visade upp vårt duschdraperi en kväll när jag kände mig som en kall anka och fikade på stan tillsammans med min mamma. En av mina fina vänner klarade även sin opponering och kan nu kalla sig för jurist. Jag är så stolt! Det måste såklart firas med blåbärspaj och glass.


Sista helgen i mars åt vi frukost på balkongen, provsmakade vår hemmagjorda cider, åt våfflor och åt en form av linsrisotto. En fin sista helg innan vi kliver in i April, som tyvärr smolkas lite av trasiga strumpbyxor. Detta ständiga problem.

Vad gjorde ni i mars?

Ta hand om er!

4 kommentarer:

  1. Har du provat Swedish Stockings och om de håller? Vet att du har tipsat om dem förut..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, jag köpte tre par runt nyår. Jag har inte hunnit använda dem tillräckligt mycket än för att kunna bilda mig en ordentlig uppfattning (de har varit lite för tunna under vintern). De få gånger jag använt dem har jag inte uppfattat att de ska vara sämre än vanliga strumpbyxor, men inte heller bättre.

      Ett par gick det hål på redan första kvällen jag bar dem (supertunna med söm bak) men hålet har inte heller blivit större sedan dess. Ett annat par har maskat sig ganska mycket (inga hål men streck av tråden som har dragit sig) men det är främst mitt eget fel då jag har fastnat i dem med min vigselring.

      Sammanfattningsvis: de håller (som jag uppfattat det hittills) ungefär lika bra som vanliga strumpbyxor, men eftersom de är gjorda av ett återvunnet material är det lite bättre för samvetet. De är dessutom väldigt mjuka och sköna att ha på sig!

      Hoppas det hjälpte :)

      Radera
  2. Hej igen. Okej. Ja det gjorde det. Jag hade nog hoppats på bättre kvalité eftersom de kostar en slant och det inte är ekonomiskt hållbart att köpa strumbyxor som inte håller länge för ca 150 kr. Men visst kan jag tänka mig att prova, men om Swedish stockings ska bli en klassiker, då får de jobba med kvalitén tycker jag. Annars blir det en hajp som folk slutar använda sen. Men ska som sagt prova.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår hur du tänker ock håller helt med! :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...