tisdag 15 april 2014

Personliga reflektioner: Precis just nu...



Längtar jag efter: den andra maj. Varför får ni veta då.

Är jag ledsen för: att pengar är en sådan väsentlig del av livet och spelar för stor roll.

Är jag glad för: att våren är här och att ljuset vunnit över mörkret ännu ett år. Det är underbart att känna solen värma i ansiktet och se träden knoppa sig.



Äter jag helst: något vegetariskt och gärna grillat. En hemodlad majskolv som grillats över en kolbädd skulle inte vara helt fint, men det får vänta till augusti.

Ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning: 25:e juni. 

Är det finaste jag vet: tid som jag får spendera med mina underbara vänner. Det uppskattas oerhört och det har blivit mycket sociala sammanhang en period nu. Mitt hjärta sväller en storlek för att de är så fina.


Läser jag: Kampen om Järntronen, som är den första boken i "Game of thrones"-serien. Egenltilgen läser jag den inte ens, eftersom jag lyssnar på den som ljudbok (enda sättet att få i mig lite finkultur just nu) men ni förstår principen. För utom den plöjer jag också instruktionsböcker och faktaböcker om jordbruk och höns.

Är jag galet stressad: över absolut ingenting. Jag känner mig väldigt tillfreds med tillvaron just nu. Hade ni frågat för en vecka sedan hade jag svarat framtida studier, men det har löst sig och kurserna jag vill läsa har jag anmält mig till redan förra veckan.

Lyssnar jag helst på: Eric när han pratar om planer för framtiden, hans drömmar och funderingar. 



Drömmer jag om: ett liv på landet i ett stort hus inrett med loppisfynd och antikviteter där självhushållning, egna djur och hemodlade grönsaker är det största tidsfördrivet. En enkel tillvaro.

Blir jag nostalgisk av: att gå igenom mina gamla saker hemma hos mina föräldrar och hitta skatter jag glömt bort. Det slungar mig direkt tillbaka till min barndoms dagar.

Listan hittad hos Emily Dahl

Ta hand om er!

2 kommentarer:

  1. Man blir ju så nyfiken på vad det är för kurser du ska läsa! :) / katarinawohlfart.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag kommer in ska jag läsa två kurser i redovisning och en kurs i miljöekonomi :) Håll tummarna!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...