måndag 14 april 2014

Funnet och förvärvat: Oslipad diamant


God morgon! I helgen fick jag ett oerhört loppissug och det kan man ju inte förtränga, så jag tog med mig Eric och mina två bästa vänner på en liten loppisrunda. Vilken tur att jag gjorde det! Jag hittade nämligen den oslipade 60-talsdiamanden ovan för endast 80kr. Någon hade sytt på en gräslig pälskrage och den var lite stor i överdelen men jag såg verkligen potentialen i det vackra, småblommiga, ljust gula tyget och slog till! 


Med en sprätt, nål och tråd blev klänningen en ljuv vårdröm. Perfekt på ett vårbröllop, en sommarfest eller en vanlig vardag när man vill känna sig extra fin. Jag bar den redan i lördagskväll när min vän Frida kom och åt middag med oss, men den kommer även användas till helgen då det vankas påskfestligheter med familjen.

Ta hand om er!

2 kommentarer:

  1. Shit. Helt klart värd 80kr! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! :) Den sitter som en dröm på också, så jag är supernöjd!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...