onsdag 30 april 2014

Personliga reflektioner: Mina vänner-listan

God morgon! Kommer ni ihåg "Mina Vänner"-böckerna som man fyllde i under 90-talet? Det gör i alla fall jag! Jag hade säkert tre olika versioner och när jag hittade en lista med frågorna hos Un Vélo blev jag alldeles till mig av lycka. Så här, mina vänner, får ni lite 411 om mig.

Foto - Elin Atterstig

Namn: Heidi Marjaana Kronholm Birgersson

Smeknamn: Fröken H, Älskling, Kulta och Heidi-Hasch (för att mitt andranamn låter som Marijuana).

Ålder: 25 (snart)

Stjärntecken: Lejon

Född: På en lördag i mitten av augusti 1989. Två veckor senare än beräknat och med ett jäkla drama innan nedkomst.

Bor: Karlskoga, Värmland

Ögonfärg: Grönblå med en gul ring runt iris.

Hårfärg: Röd och ja, det är min riktiga hårfärg.

Min Familj: Mamma Erja, Pappa Tapio, Maken Eric och en svärfamilj på tre personer.

Mina intressen: Sy och handarbeta, läsa, gå på loppisar, återburna, skriva och pyssla.

Favoritämne i skolan: Svenska, religion och träslöjd. Psykologi var väldigt kul också!

Favoritfärg: Grön, röd och lila.


Favoritmat: Svårt! Jag är en riktig foodie och äter det mesta, men finns det något med ost eller svamp på menyn väljer jag nog det!

Favoritfilm: Moulin Rouge. Annars älskar jag allsköns historiska kostymdraman.

Favoritbok: Alla Harry Potter böckerna och novellsamlingen Den förskräckliga apan av Stephen King.

Favoritidrott: Brukar säga att jag hatar idrott. Jag gillar att springa och rida, men avlider hellre än att tvingas titta på sport.

Favoritprogram på TV: Tittar i princip inte på TV, men när jag är hemma hos mina föräldrar brukar olika former av "loppisprogram" gå på tv och det uppskattar jag. Annars går inredning, dokumentärer och "gör det själv"-program hem hos mig.

Favoritdjur:  Jag gillar hundar, men kommer nog aldrig skaffa en då Eric är allergisk och jag gillar honom mer än dem.

Favoritserie på TV: Historieätarna, Game Of Thrones, Downton Abbey, Once Upon a Time och Grey's anatomy.

Jag tycker om: Gamla saker och att vistas utomhus.



Jag tycker inte om: strumpbyxor som går sönder och slit och släng.

Jag skulle helst vilja bo: på en liten gård med ett vitt hus, nära vattnet inte allt för långt bort från vänner och familj. 

Jag vill bli: bättre på att författa. Jag älskar att skriva, men har tappat lite talang efter att jag slutade skolan.

Mitt drömyrke är: ett där jag får förena mina intressen med en ok inkomst.

Jag vill ha chans på: Eric, han sa Ja och nu är vi gifta!

Det här visste du inte om mig: att jag är en stökig och rörig person. Lyckas tydligen gömma den "egenskapen" överallt utom hemma, till Erics stora förtret. 

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...