tisdag 2 juli 2013

Vardagsbetraktelser: Juni genom Instagram

2:a Juli i dag och ännu en månad har passerat. Juni gick inte lika hiskligt fort som april och maj, vilket är väldigt skönt tycker jag. Sommaren är ju den bästa tiden på året och den får gärna gå långsamt så man orkar med resten av året sen. Nu tar vi en titt på hur månaden som förflutit sett ut genom instagram. Om ni vill följa mig så hittar ni mig som @froken_h

Månaden började i alla fall med en god lunch på stans bästa café, en loppisrunda där vi hittade en massa fint till bröllopet, städning av balkongen inför säsongen och lite pyssel med mina shorts.
Första arbetsveckan av juni började med ett tråkigt tandläkarbesök och behov av ett nytt passfoto då mitt gamla (på bild) inte längre var giltigt. Vi inhandlade även lite vacker konst från min mycket tallangfulla vän Neva, gjorde hemmalagad rabarberkräm  och firade åtta år tillsammans. Älsklingen överraskade med åtta stycken rosor, en för varje år.
Månaden fortsatte sedan med påhittandet av en egen drink. "Hipsterdrinken", som min pojkvän kallar den, innehåller vodka/rom, kolsyrat vatten och hemmagjord rabarbersaft. Vi åt god mat, både vegetarisk och inte. Jag bestämde mig för att börja springa och köpte mig ett band att ha telefonen i runt armen. Efter man tränat måste aman vila tänkte jag och njöt av att sluta tidigt från jobbet på balkongen.

Midsommarhelgen firades med rosévin (alkoholfri och alkoholhaltig), fina midsommarnaglar och jordgubbar + en redig förkylning som jag struntade i. På midsommardagen åt vi jordärtskockssoppa med krutonger och södagen spenderades vid näset tittandes på fåglar (inte hela dagen dock).

Månaden avslutades med en löptur i spöregn, en smoothie med svenska jordgubbar, ekologisk yoghurt, fair trade bananer och ekologisk mjölk efter en annan löptur, lunch på La Baguette i Örebro, second hand/vintage shopping och njutning av solen i det fina vädret på junis sista dag. "Hatten" jag har på mig är egentligen svärfars avtagbara byxben, har man inget solskydd får man tillverka sig ett.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...