onsdag 3 juli 2013

Omtänksamma onsdag: Drick vatten


I går skrev jag ju om min egenkomponerade drink som innehåller kolsyrat vatten så började jag fundera på det här med flaskvatten och kranvatten. Själv undviker jag vatten på flaska i största möjliga mån och använder en sodastream om jag vill ha kolsyrat vatten till något. Det beror till största delen på att i Karlskoga där jag bor har Sveriges godaste vatten och då är det ju fruktansvärt dumt att köpa vatten som inte är i närheten av att vara lika gott. Dessutom är det ju dåligt för miljön.

Under tiden som jag funderade på detta hittade ett bra youtubeklipp om just flaskvatten. Det belyser problematiken på ett bra sätt, visserligen med hur det ser ut i USA men en del går att applicera på oss här i Norden också. Titta gärna på det.

Hur gör ni? Köper ni ert kolsyrade vatten på flaska eller gör ni eget hemma?

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...