onsdag 17 juli 2013

Funnet och förvärvat: Vintageparty, UnderbaraClaras Garderob & Självhushållning

God morgon! Jag måste erkänna en sak, jag är en riktig bokmal. Tyvärr har jag blivit mycket sämre på att läsa skönlitterära böcker efter mina studier men jag älskar fortfarande att läsa och slukar gärna faktaböcker.

Förra veckan fick jag hem ett paket med tre böcker som jag sett fram emot väldigt mycket. Dessa tre är följande:
  • Vintageparty, eftersom vi ska gifta oss inom ett halvår och det alltid är trevlig med lite vintageinspiration till andra eventuella festligheter (fyller t ex år i augusti och då vankas det kalas). Det är de duktiga tjejerna Emma, Louise och Linda, som också ligger bakom vintagefabriken, som har skrivit den. Mycket fina bilder, bra tips och smarriga recept.
  • UnderbaraClaras garderob, en bok om hur du med enkla medel och små resurser kan piffa till din redan existerande garderob. Hallå?! Kan det blir mer jag? Tror inte det. Att det dessutom är den fantastiska UnderbaraClara och hennes syster Anna som har gjort den är bara ett plus i kanten. Läste ut boken på mindre än en dag och jag är full av inspiration att pimpa något själv. Inte allt för hög nivå heller så pysselnovisen kan hänga med utan problem.
  • Självhushållning på Djupadal, ännu en bok som passar mig och min blivande man som handen i handsken. Efter ett lästips härifrån, var jag tvungen att lägga en beställning.
Har ni läst någon bra bok eller lagt en beställning nyssens?

Ta hand om er!

2 kommentarer:

  1. Riktigt bra böcker. Jag har Vintageparty hemma redan och köpte den till min sons dopfest. Gjorde det hela riktigt lyckat! Speciellt pavlova-receptet har hur många som helst velat ha, så jag rekommenderar den till erat bröllop. En annan bra bok med vintageinspiration är Vintagebröllop. Önskar att den fanns när jag gifte mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, den låter intressant. Ska genast spana in och se om den finns på biblioteket här i stan innan jag bestämmer mig för att köpa den :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...