lördag 2 februari 2013

Vardagsbetraktelser: Januari genom Instagram

Januari började med att vi besökte Mariebergs köpcentrum och hittade en låda där man kunde lämna tillbaka sina gamla plagg som inte längre används. Hade sedan myskväll med min bästis och testade på ekologiskt smågodis. Mysandet fortsatte med min underbara älskling och det fanns egentligen inte så mycket annat att göra då jag under de två första veckorna av januari kämpade mot en envis förkylning som vägrade ge med sig och jag höll på att bli galen. När jag, äntligen, mådde bättre åkte jag till Karlstad och hämtade en matta som vi budat hem från Hammarö Auktionsverk. Sista bilden visar hur det blev när den kom på plats i vårt vardagsrum.
Månaden fortsatte sedan med god mat, loppis fynd, födelsedagsfirande, lite skräpmat och underbart januariväder med strålande solsken och lagom många minusgrader.
Lånade ut min stora kamera till Älsklingen och lyckades själv ta en ganska bra bild på honom som fotograf, åt mer god mat, hittade en 100-lapp i byxfickan vilket fick mig att känna mig som flickan med guldbyxorna och firade detta (efter löning) med att gå ut och äta med fina vänner.
Månaden avslutades med ytterligare en middag med vänner så jag passade på att klä upp mig lite mer, drack lite ekologisk apelsinjucie och åt världens godaste vegetariska matlåda på jobbet. Hur var er januari?

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...