tisdag 12 februari 2013

Funnet och förvärvat: ytligheter & hudvård

Mina fynd från fredagens runda, allt från Kicks
I fredags var jag ledig och passade därför på att ta en sväng till stan för att fylla på mina skönhetsprodukter då det börjat sina ordentligt i mina förråd. Med mig hem från affären kom några av mina favoriter från estelle & thild och max factor samt en spännande nyhet (för mig) från tidigare nämnda tillverkare.

Rengöringen och hudkrämen är små mirakel på flaska som bidragit till att min hy har varit bättre än någonsin efter att jag börjat använda dem (inte perfekt, men bra jäkla nära) och läppstiftet lipfinity är prefekt för mig som är sämst på att frächa upp läppstiftet under dagen. 

Ur miljösynpunkt är läppstiftet inte någon vidare bra produkt men jag har tyvärr inte hittat något bättre ekologiskt alternativ ännu. Jag ska ju definitivt inte påstå att jag är perfekt och sticker inte under stolen att jag också gillar konventionella produkter trots att jag håller på att fasa ut dem undan för undan.

Den sista produkten som fick följa med mig hem har jag klämt och känt på i ca tre månader innan jag äntligen bestämde mig för att slå till. Det är en detox mask som ska hjälpa mot pormaskar och jag har hunnit använda den en gång hittills men jag vill inte säga för mycket om hur den fungerar innan jag fått testa den ordentligt. Återkommer med närmare recension. Har ni köpt något i helgen?

Ta hand om er!

2 kommentarer:

  1. Vill verkligen veta mer om detox masken! Har hort sa mycket om den och funderar pa att bestalla hem men ar inte riktigt saker an...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer! :) Har bara hunnit testa den en gång än så länge så jag törs inte uttala mig ännu ;)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...