måndag 3 juni 2013

Vardagsbetraktelser: Maj genom Instagram


Då har ännu en månad gått och maj gick om möjligt ännu snabbare än maj. Dessutom gick vi rent vädermässigt från vårvinter till nästintill högsommar, med allt vad det innebär. Förutom det så var maj nog den månaden som jag har varit minst aktiv på instagram sedan jag började för lite mer än ett år sen. Här är i alla fall vad jag har haft för mig den senaste månaden och vill ni följa mig heter jag froken_h där.

Månaden började med ledighet och slappande i morgonrock tills efter lunch. Älskar sådana dagar. Sedan fortsatte början på månaden med vintageshopping, uppställande av husvagn, en rask promenad kombinerat med årets första löptur och invigande av innehållet i shoppingpåsen.



Nästan hela maj hade strålande väder vilket innebär glass i stora lass och en oförberedd cykeltur runt sjön möckeln. Jag pysslade även lite i köket och målade över en spricka som irriterat mig i månader. Dessutom pysslade jag vidare med mina pappersrosor jag visat tidigare och så firade vi älsklingens födelsedag en gång till med släkten denna gång, mycket mönster var temat.


Köpte ett bröllopsmagasin och samlade på mig lite inspiration inför vårt eget bröllop. Njöt av det vackraste trädet i centrum under en kvällspromenad. Jag köpte mig även en trenchcoat från Burberry och påbörjade en av de bästa böckerna jag någonsin läst. Dessutom hade vi grillpremiär nere vid näset.

Samma kväll bjöd även på premiär för bara ben och strumpbyxorna fick åka ner i väskan. Vi grillade marshmallows inne med älsklingens födelsedagspresent, drack rosé på balkongen innan ESC, mös hemma hos min mor med en supersmarrig efterrätt och hittade ett annat vackert träd att fota som luktade helt fantastiskt!

Månaden avslutades med en 80%igt ekologisk frukost, loppisfyndad mors dasgspresent, plöjande av tidigare nämnda bok (på balkongen innan kl 10), mer balkonghäng med bästisen och mer loppisfynd. Hur var ert maj?

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...