tisdag 1 oktober 2013

Vardagsbetraktelser: September genom Instagram


God morgon! Då var det första oktober och dags att säga adjö till september, månaden som enligt mig har gått snabbast av dem alla i år. Det sa bara swisch och så var den över. Som vanligt sammanfattar jag hur min månad sett ut genom instagram, om ni vill följa mig heter jag Froken_H där, och så här såg den ut.

Månaden började med skördefest när vi tog in det mesta av vad vi (Eric) odlat under sommaren. Det var nog största skörden hittills. Jag jobbade "kväll" och passade på att sitta ute i det fina vädret under min lunchrast, det kändes mer som mitten på juli än början av september när man blundade. Jag fyllde även på mitt te förråd med lite ekologisk rooibos, provade brudklänningar en tredje gång och gick på Oxhälja där det inhandlades det obligatoriska kanderade äpplet.



Vi skördade majsen som vi odlat och låtit sitta kvar lite längre för att mogna. Jag kan inte beskriva känslan av att äta hemodlad majs. Helt otroligt! När jag fyllde år så fick jag en ny symaskin av mina föräldrar och även en liten kurs i hur man hanterar den. Ovan ser ni lite olika stygn man kan göra och den har en massa fina funktioner som underlättar sömnaden. Nu ska jag bara komma på vad jag ska sy här näst. Jag testade en, för mig, ny choklad som var både mjölkfri, fairtrade och Ekologisk. Tyvärr smakade den som icas blockchoklad. En hobby som Eric har är att brygga öl tillsammans med en kompis och de har mycket fina etiketter på flaskorna. Vi började även knåpa ihop lite papperssaker till vårt bröllop. Jag kan inte fatta att det är mindre än tre månader kvar!


Näst sista helgen var en riktig utehelg då vi hjälpte vår vän Maria att hålla i lite minneslekar åt Scouterna som hade en vandring i stan. Med oss var också Marias dotter, som måste vara den charmigaste ett åringen jag vet. Jag invigde även symaskinen samma helg då jag lagade en sprucken söm i klänningen som jag bar till Monica Z-filmen. När jag uppdaterade min telefon till nya gränssnittet för iPhone rensade jag ut lite gamla bilder och hittade mormor och morfars bröllopsfoto från 30-talet. Självklart var jag tvungen att göra en jämförelse mellan mig och mormor. Är vi nå' lika tycker ni?


Sista veckan av september gick jag på en tjejkväll som de lokala butikerna anordnade tillsammans med en tjejkompis och hittade ett skärp gjort i ekologiskt läder inne på Kappahl. Hurra! Inget köp dock. På jobbet har vi haft sjukt mycket att göra under hela sommaren och förra veckan bestämde vi oss för att jobba ikapp sådant som släpat under september och som belöning för att vi lyckades fick vi tårta och godis. Inte så dumt. I helgen staplade jag ved och bakade makroner, inte svårt men jäkligt pilligt. Och sista dagen av september sket jag i min ickeförkylning (en förkylning som vägrar bryta ut) som hängt med hela månaden och gav mig ut på en löprunda. Så jäkla skönt avslut på månaden! Vad har ni haft för er i september?

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...