måndag 14 oktober 2013

Personliga reflektioner: Försvunnen favorit

På väg till Finland 2010 
God morgon! Vissa plagg i garderoben blir genast favoriter och när de går sönder blir man omåttligt ledsen över det. Blusen jag bär på bilden ovan var ett sådant plagg. 

Jag köpte den från Zara med min första lön som jag tjänade ihop på mitt sommarjobb 2008. Den var i det underbaraste mjuka material och hade en obestämbar nyans av lila/grått/beige som funkade fruktansvärt bra till min hudton och jag kände mig som den lyxigaste i världen när jag bar den.

 Tyvärr sprack den i ryggen efter ca två års användande och det tunna materialet gjorde den omöjlig att reparera, trots att mamma försökte flera gånger. Jag kan fortfarande komma på mig själv med att tänka ut kombinationer som den hade fungerat bra i, innan jag kommer på att den inte finns kvar längre. Har ni något favoritplagg som gått sönder och ni inte kan glömma?

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...