fredag 11 oktober 2013

Funnet och förvärvat: Vintage Gamla Gatan & Födelsedagspresenter


God morgon! För exakt en vecka sedan var jag på nyinvigningen av Vintage Gamla Gatan och det fick följa med två fina saker därifrån. Det första fyndet var den här charmiga mörkgröna kjolen i en terylen och ull blandning. Den är plisserad, knälång och a-linjeformad. Hur den ser ut på får ni se i ett eget inlägg.


Det andra plagget som fick följa med hem var denna underbara 60-talsklänning i guldbrokad med Peter Pan-krage. Den fick åka på redan kvällen efter och jag kände mig som Monica Z hela kvällen. Dessutom fick jag några fina komplimanger också. Det enda tråkiga är att den inte har någon dragkedja så det är ett tvåmanna projekt att komma ur den. Därför har jag tänkt att sätta i en dragkedja i sidan för att underlätta på och avklädande. Även denna kommer få ett eget inlägg senare där ni får se hur den ser ut på.


Jag passade även på att köpa på mig lite nya strumpbyxor för ett presentkort som jag fick i födelsedagspresent av min fina Frida. Strumpbyxor är en sådan här sak som jag tycker är lite krånglig, i alla fall när de är tunna och i nylon (de tjocka är bara att laga). De går lätt sönder, är svåra att laga och utbudet av eko är vad jag vet icke existerande. Helst av allt skulle jag vilja hitta en tillverkare vars strumpbyxor inte går sönder efter ett par användningar, men har inte hittat någon ännu. Har ni någon rekommendation? 

Det sista inköpet blev en ny mascara från Une som är cerifierad av EcoCert. Har hört mycket bra om den och efter ett par användningar är jag faktiskt positivt inställd till den. Får se om jag återkommer med en recension när jag testat den lite längre. Det har ju tyvärr en tendens att rinna ut i sanden...

Ta hand om er! 

4 kommentarer:

  1. i love the black blouse!

    Http://Fashioneiric.blogspot.com

    Coline ♡

    SvaraRadera
  2. Otroligt vacker klänning! Jag älskar 60-talarna själv och har 4 st i min garderob.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, 60-talets klänningar är verkligen fina! :) De är liksom lekfulla och sofistikerade på samma gång :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...