onsdag 9 oktober 2013

Vardagsbetraktelser: Nyinvigning av Vintage Gamla Gatan


God morgon på er! I dag ska ni få följa med till Örebro och gå på butiksinvigning. Vintage Gamla Gatan har skaffat sig nya lokaler och bjöd på lite invigningsgalej i fredags. När vi kom var det redan fullt med folk där som fyndade vackra vintageplagg.


Den nya lokalen var verkligen jättefin och ett stort kliv upp från det charmiga hål i väggen de hade tidigare, med en mysig hörna att sitta och beundra de vackra sakerna i. Det bjöds också på lite blandade tilltugg som chips och popcorn, dryck och härlig musik av DJ duon Coconut Slaying.


På väggarna hängde det fina klänningar, som sig bör i en vintagebutik.


Bredvid en mycket tjusig lampa hängde nog den sötaste klänningen, med tillhörande jacka, jag sett i hela mitt liv. Jag tänkte direkt på Jessica Silversaga när jag såg denna och självklart på Heja Ida när jag såg det här raket med härliga 60-talsklänningar.


Butiken var fylld med glada och vintageälskande människor på sitt bästa humör. De flesta köpte någonting och vad jag köpte får ni veta i ett eget inlägg.


Och så här fint ser det ut via Vintage Gamla Gatans egen instagram. Om ni skulle ha vägarna förbi Vasatorget 5 tycker jag att ni ska gå in och säga hej till Emma och Emilia som driver butiken. De har öppet måndag (jippie!) till fredag 11-18 och lördag 11-15. Tack så mycket tjejer att jag och Eric fick komma, det var supertrevligt!


Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...