tisdag 13 augusti 2013

Vardagsbetraktelser: Juli genom Instagram

Oj, oj, oj vad juli och nu snart halva augusti har gått fort. Sommaren springer förbi och jag är väldigt glad att jag fortfarande har två veckor kvar av min semester. Nu har jag precis kommit tillbaka från 10 dagar i London, vilket bl a är anledningen till att jag inte bloggade igår. Jag hade nämligen förinställt ett X-antal inlägg när vi var borta men missade att vi skulle på konsert i söndags vilket innebar inga inlägg för er. Ledsen för det! Men men, nu kommer en sammanställning av hur juli var som månad och på et hela taget var det en fantastisk månad.

Vi började månaden med att vara husvakter åt mina föräldrar som var på roadtrip i Europa. Jag invigde mina nya Converse en kväll när vi var hemma hos dem och vattnade. När vi ändå var där passade jag på att plocka lite jordgubbar eftersom de har ett eget jordgubbsland, inte många på bilden men det beror mer på att jag åt upp alla på vägen hem... 

Något som jag blev riktigt glad över var när jag möttes av en storbild på biblioteket av en bild som min vän Neva målat med reklam om hennes mangakurs som börjar i höst. Det är alltid kul när det går bra för någon man känner! 

En annan sak som hände under julimånad (eg slutet på juni) var att jag bestämde mig för att börja springa. Det är egentligen helt otroligt i och med att jag hela mitt liv hatat att springa mer än något annat och aldrig tänkt mig att det är min träningsform. Mitt initiala mål är att orka springa 5km tre gånger i veckan och än så länge går det sakta men säkert framåt *ta i trä*.

Första helgen i Juli var en riktig festhelg då vi först var hemma hos älskingens chef på firmafest och sedan hade över ett par vänner på middag under lördagen. Jag blev riktigt nöjd med sminket som jag bar under firmafesten.


 På firmafesten tillbringade vi nästan hela kvällen (och natten) utomhus vilket innebar att vi eldade och mös framför brasan. Denna intensiva festhelg resulterade i köpejordgubbar till lunch och soffläge hela söndagen efter. Torsdagen veckan efter gjorde vi hemma gjorda pizzor, min var vegetarisk med en massa svamp.

Vi tog även en match i tysta leken, vem som vann är dock svårt att avgöra. Jag beställde lite böcker som jag velat ha väääldigt länge och blev såklart glad när de trillade ner i brevlådan. 

Juli bjöd även på helt underbart väder vilket innebar att vi tillbringade mycket tid utomhus, på bilderna ser ni mig efter en löptur, liggandes i gräset efter en cykeltur till Lunedet och kalasbordet vi hade när vi firade älsklingens mormors 71:a födelsedag.


Eftersom jag har sen semester i år så passade jag på att njuta av det fina vädret varje dag efter jobbet, här ovan men en Elle och ett glas vatten ute på balkongen. Älsklingen har trägårdsland hemma hos sina föräldrar (som jag hjälper till med) och i mitten på juli skördade vi våra första västeråsgurkor och sockerärtor. Härligt!

Något som är väldigt märkbar när man bor nära centrum är att man även bor nära snabbmatsresturangerna. En dag när jag slutade lite tidigare pga tandläkarbesök såg jag dessa två filurer på väg tillbaka mot stan efter en promorunda nere vid stranden.

På tal om tandläkaren så var jag till tandläkaren tre gånger på mindre än en månad under Juni/Juli då en vidomstand började bråka med mig. Detta ledde till att jag fick dra ut denna bråkstake och även fick en stattkista med tanden med mig hem. 

Trots utdragen tand käkade vi en redig lyxfrukost med smoothie, juice och PB&J-macka. Frukost är verkligen dagens viktigaste mål. 

Näst sista helgen i Juli hade vi Neva, hennes pojkvän och hans barn på middag hemma hos oss. Charmigare unge får man leta efter. Sista måndagen innan semester möttes jag av den sötaste lappen som min kollega Frida skrivit, perfekt start på veckan! Den fortsatte sedan med kvällsdopp eftersom vädret var fantastiskt, strömavbrott på jobbet p g a att vädret varit fantastiskt samt semester redan på fredagen med lunch på stan som resultat.
Egentligen skulle jag ha gått på semester måndag 29/7 men eftersom det var så lugnt fick jag gå redan på fredagen 26/7, helt fantastiskt och första smesterdagen spenderades på en pyttestrand en bit utanför staden och med champagne på balkongen när vi kom hem till lägenheten igen. 

Sista lördagen i juli spenderades på dubbeldejt med våra bästa vänner beståendes av middag och bio. Har ni inte sett The Wolverin än tycker jag att ni ska göra det! 

På sista måndagen hade jag bokat en klipptid och fick en frisör som förstod vikten av att inte vilja ha rakt hår när man har samma kvalitet på håret som jag (meddeltjockt, rakt och skandinaviskt som inte håller lockar speciellt bra) och lockade det med en plattång som gav perfekta lockar (som höll fram tills jag dök i sjön efter halva dagen)
Sista veckan av månaden växte (och växer) sig skörden större med mer goda grönsaker. En kväll när vi satt på balkongen råkade vi ha sönder ett vinglas (det händer ju så lätt) och återvände det genast som en ljus lykta. De sista tre dagarna spenderades åt diverse förberedelser inför Londonresan, bland annat packade jag min väska och lyckades att endast få 10.2 KG med mig. Dessutom passade jag på att göra om en kuvertväska som jag haft i evigheter med en brosch, som ny. Den sista dagen av juli var vi mycket exalterade när vi kl 09.00 begav oss mot Stockholm Arlanda och London för nya äventyr! Självklart kommer ni få veta allt om det.

Nu lämnar jag över till Augusti som är min favoritmånad eftersom jag fyller år då. i år fyller jag dock år på en måndag, vilket skulle ha varit helt värdelöst om det inte vore så att jag var på semester. Får passa på att fira hela veckan när jag ändå kan ;)

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...