måndag 11 februari 2013

Fröken H testar: Decoupage

                         Source: annalidstrom.com via Heidi on Pinterest

För ett tag sedan skrev jag om decoupageklackar och blev fruktansvärt sugen på att prova själv, så det gjorde jag!


Och så här blev mitt resultat! Jag följde instruktionerna som finns på UnderbaraClaras systers blogg och hon beskriver väldigt bra hur man går till väga. Dessutom använde jag mig av videoklippet som finns inbäddat i mitt eget klipp om decoupage för att få en mer visuell bild på hur man går till väga.

Det svåraste tyckte jag var att välja vad man skulle ha för tema på klackarna. Det finns verkligen allt möjligt där ute och när jag tittade på bokmärken i affärerna tyckte jag inte att det fanns något som är "jag". Till slut valde jag att klippa ut bilder från blandade modemagasin som jag redan hade hemma och temat blev allt som glittrar då jag är väldigt svag för saker som glittrar och smycken i allmänhet.

I övrigt var det väldigt rakt fram och enkelt att få till. Det var lite pilligt men inget som gjorde det svårt och torktiden på limmet var nog det som tog längst tid. Allt som allt tror jag att jag la ner ca 6h med torktid inräknad.

Här är en bild när jag har på mig skorna:


Jag valde att bara sätta bilder på baksidan av klacken och hälen för att få en mer WOW-effekt när jag vänder mig om och jag är verkligen jättenöjd med skorna, använder dem definitivt mer nu än innan!  Det fina är att den här tekniken går att använda på nästan vad som helst, t ex skor, ett bord, ett smyckesskrin m.m. Skulle ni våga prova detta på något i ert hem eller garderob?

Ta hand om er!

2 kommentarer:

  1. Snyggt!!! och bra satt att uppdatera gamla skor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :) Tycker du ska prova själv också om du har några skor du kan tänka dig att "offra" ;)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...