fredag 27 december 2013

Funnet och förvärvat: Loppisfynd & nya skor




Här om veckan var jag och mina föräldrar på en liten loppisrunda. De brukar inte gå på loppis så det var väldigt kul att släpa runt dem på alla mina smultronställen. Det var dessutom en bra runda så det var extra kul då jag kom hem med en massa fina fynd. Dessa kommer jag visa nedan, tillsammans med några andra saker från när jag var iväg på egen hand.

Vi börjar med skorna ovan. Då mina gamla chelsea boots gick sönder bortom lagning förra vintern var jag tvungen att köpa mig ett par nya. Efter att ha sökt med ljus och lykta på internet efter en snygg, klassisk modell i naturgarvat läder gav jag upp och spanade in det lokala utbudet. Valet landade tillslut på dessa från Ecco, ett märke som är kända för att ha skor i bra kvalitet och dessutom fortfarande är ett familjeföretag 50 år in i matchen. Dessa hade jag därför tänkt ha tills jag trillar av pinn, hoppas att de håller så länge.


Nästa del är det jag hittade på min solorunda, en massa bra saker till bröllopet, i form av fat, solrosljus och tvålar, och två champangeskålar. Jag har letat efter sådana här glas i en evighet och blev verkligen glad när jag hittade två som kavlade in på mina hårda kriterier. 10kr kostade de också, så det gjorde inte direkt ont i plånboken heller.


På rundan med mina föräldrar hittade jag en liten jordglob (har en förkärlek till jordglober), ett Eifeltorn (som den Frankofil jag är) och ett brudpar i keramik som ska få pryda vår bröllopstårta (om ni följer mig på IG har ni också sett deras make over).


Jag hittade också en tjusig karaff i fransk kristall och 19 dricksglas i roliga mönster.


Två hattar och ett skohorn fick också följa med hem. Nu väntar jag bara på att det ska bli ordentligt kallt så jag kan få ordentlig användning av dem.


Sist men inte minst fick jag också med mig två nya lampor att hänga ovanför sängen. Resultatet blev riktigt bra och det känns som att sova på ett hotell om kvällarna nu.

Ta hand om er!

2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...