söndag 1 december 2013

Emilys Julkalender: Berätta om din stil!

Lucka nr 1.

Ett snabbt litet inlägg så här på söndagskvällen. Eftersom det är 1:a advent och första december är det hög tid för julpyssel och andra trevligheter och i år tänkte jag delta i Emmily Dahls eminenta "Berätta om"-julkalender. Jag tänkte försöka delta varje dag fram till jul och idag handlar det om min stil:






Om jag ska beskriva min stil med två ord skulle det bli elegant tant. Mina kännetecken när jag klär mig är markerad midja, klassiska snitt, 30 till 60-tal, klänning och kjol framför byxa samt en gnutta av Östermalmstant på landsbygden. En kollega sa härom dagen att jag klär mig iögonfallande sobert och det kände jag passade mig som handen i handsken.

Garderoben består av vintageplagg och gamla favoriter från konventionella kedjor. Det innebär en salig blandning av kläder och efter ett tag kommer även de gamla favoriterna bytas ut mot vintageskatter. Detta eftersom jag bestämde mig i maj 2013 att köpa second hand och vintage i första hand.

Om ni vill delta i Emilys julkalender hittar ni den här och här kan ni läsa hennes första lucka.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...