tisdag 3 december 2013

Emilys julkalender: Berätta om vad du önskar dig i julklapp.

Lucka nr 3 Emily Dahls julkalender.

I år har jag bestämt mig för att önska mig saker som stödjer småföretagare, är miljövänliga, kan hjälpa mig i bloggandet eller är bröllopsrelaterade. Därför ser min önskelista ut på följande sätt:


Ekologisk ansiktsbehandling från Lemon & Lime. Vi har en skönhetssalong här där jag bor som marknadsför sig som ekologisk och det måste man ju stödja, eller hur? Perfekt som en skämma-bort-sig-själv-gåva inför bröllopet i januari.

En ny laddare till min MacBook Pro. Jag älskar min Mac och jag har haft den länge nu men min laddsladd har sett bättre dagar. Den har spruckit på flera ställen och trots att jag försökt förlänga livslängden genom att laga den med krympslang är det dags att gå vidare till en ny kamrat.

Fjärrutlösare till min Canon 400D. En fjärrutlösare är en sådan sak som jag funderat på länge men inte tagit mig i kragen och köpt. Att slippa springa mellan kameran och platsen där jag fotar mig känns som en självklarhet efter lite mer än två års flängande fram och tillbaka. Det skulle underlätta och ge mycket finare bilder till bloggen.

Handskar från Swedish haspens. Jag är, tyvärr, expert på att tappa bort mina handskar och behöver därför ett par nya nästan varje år. Därför tänkte jag att årets bidrag får bli ett par som är så speciella att jag inte kan tänka mig att tappa bort dem och därför tar bättre hand om dem. De är gjorda i naturgarvat läder (som är bra för miljön) och kostar väldigt många slantar, två bra anledningar till att inte tappa bort dem.

Vitt lakanset i ekologisk bomull. Jag och Eric gifter oss, som många av er vet, i januari och vi har valt att spendera bröllopsnatten hemma i vår egna säng (finns inget bättre än att sova i sin egen säng tycker vi). För att bröllopsnatten

Porslinshalsband från Idas Garderob. Ida bloggar på sin egen blogg Heja Ida och är fruktansvärt kreativ. Sådant vill man ju också stödja och tt hon sedan säljer lite av sin kreativitet i form av smycken gjorda av gammalt porslin är ju bara ännu bättre. En bra julklapp i återbrukets tecken.

Sist men inte minst måste ju böcker stå på varje önskelista vid jul och jag önskar mig två stycken i år. Lotta Lundgrens nya kokbok - Tio lektioner i matlagning och Elsa Billgrens första skönlitterära bok - Man kan vinka till varandra från balkongerna. Lotta är vår husgud när det kommer till matlagning och Elsa skriver ju så fint på sin blogg att jag bara kan tänka mig hur fint det blir i bokform.

Vad önskar ni er i julklapp?

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...