tisdag 24 september 2013

Tipstisdag: Tidens melodi

  

God morgon! Sista lördagen i augusti tog jag med mig Neva till Karlstad för att besöka Tidens melodi. Anledningen till att vi begav oss just hit var att den fina Jessica Silversaga hade skrivit ett litet inlägg om just denna butik och jag blev självklart sugen på att åka och kika eftersom Karlstad, i princip, ligger runt knuten.

När vi kom dit hade de precis flyttat till nya lokaler med ett sött kafé på övervåningen och butik i källaren. Det första man möts av när man ska gå ner i guldgruvan är en vägg med ursöta pastelldrömmar. Lite för söta för mig men väldigt fina att titta på.


Och så här såg själva butiken ut. Ett bra och blandat utbud med hyfsade priser. Vintage är ju kvalitet och då får man räkna med att betala lite mer men här var det ändå inte löjligt dyrt. Priserna låg någonstans mellan 200-1500kr beroende på hur gamla kläderna var och i vilket skick som de såldes. Det mesta var dessutom i väldigt bra skick, vilket inte alltid är fallet. 


Förutom vintagekläder sålde de även accessoarer som hattar och väskor. Även här var utbudet väldigt bra och sakerna i bra kvalitet. Det fanns även en ställning med retroinspirerade, nyproducerade kläder från Emmy. Självklart var vi ju tvungna att prova lite: 


Den här ljusblå Emmy-klänningen blev en favorit hos både mig och Neva, men mina absoluta favoriter ser ni här nedan:

 

Den blå är en aftonklänning till vänster är från 40-talet och alldeles bedårande med ett litet släp och allt. Färgen är bedårande och passar verkligen bra till min hudfärg. Dock var den liiite för dyr för mig med sina 1200kr och tillfällena då jag kan använda den är inte tillräckligt många, så den fick stanna kvar i butiken.

Den gröna till höger är en sidenklänning från 60-talet med små vita blommor och denna fick faktiskt följa med hem. Hade på mig den i helgen när vi såg Monica Z på bio och den var väldigt passande kvällen till ära. Vilken var er favorit?

Och lite bonus material, var är Neva? ;)


Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...