måndag 9 september 2013

Fröken H testar: Tefärgning


I början av mitt shoppingfria år skrev jag om hur man färgar linnen med hjälp av te och under min semester bestämde jag mig för att testa det. Det jag använde mig av var följande:
Och plagget jag bestämt mig för att färga var denna bikinin från H&M som jag köpte för några år sedan.



Jag gillar verkligen modellen och strukturen i tyget men färgen är alldeles för ljus för mig och får mig tråkigt nog att se naken ut. Inte en höjdare när man är på stranden. Så den fick åka ner i grytan tillsammans med teet och koka i ca 60 minuter.

Och så här blev resultatet:


Riktigt snyggt blev det och jag är mycket nöjd med resultatet. Det jag oroade mig mest för under tiden det kokade var att färgen skulle bli ojämn och att tänderna som sitter i dragkedjan skulle lossna. Som ni ser blev färgen jämn men däremot gick tänderna i dragkedjan sönder, så den kommer behövas bytas ut. Min rekommendation är därför att om ni väljer att färga med te, välj kläder som inte har dragkedjor i plast. De klarar inte värmen. Kläder utan dragkedjor eller med en i metall ska klara det utmärkt.

Ta hand om er!

2 kommentarer:

  1. Vilket bra tips, det blev verkligen en fin färg :)

    Tack snälla!

    Ha en härlig måndag <3 Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är väldigt nöjd med färgen :) Nu ska jag bara ta mig i kragen och laga dragkedjan så jag kan använda den ;) Ha en fin dag! :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...