torsdag 4 april 2013

Fröken H fixar: Armband av överblivna kedjor

Kedjan är lite trasslig på bilden, egentligen ska alla kedjor vara på samma sida.
Här om veckan gjorde jag ju ett halsband med kristaller inspirerat av det här klippet och i samband med detta blev det en bit av kedjan kvar. Jag bestämde mig för att använda den för att göra ett armband.


Jag mätte ut omkretsen på min handled, satte dit ett lås och slaktade ett gammalt halsband som älsklingens mormor gett till mig i just det här syftet, att göra något pyssligt med det.


De tunna kedjorna gjorde jag lite längre än den stora kedjan så att de skulle hänga lite på handen när det används och sedan satte jag fast dem med små ringöglor som jag hade över från halsbandet. Allt som allt blev jag väldigt nöjd och har använt armbandet en hel del under de senaste veckorna. 

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...