tisdag 11 oktober 2011

Tipstisdag: EkoLifstyle

EkoLifestyle.se
I dagens tipstisdag vill jag att ni klickar er in på ekolifestyle.se och kollar runt lite där. Det är nämligen en väldigt bra hemsida där man får en massa bra tips och trix på hur man kan leva mer miljöväligt. De har kategorier som rör hela livet, allt från produkter och tjänster som gör att vi mår bra till ekologiska och rättvisemärkta kläder samt inredning och teknik. De har även en bra länklista där man kan klicka sig vidare till andra liknande hemsidor samt förslag på böcker som man kan läsa och inspireras av.

Den kategorin som jag gillar mest är ju så klart kläder, jag skriver ju ändå en blogg om just det. Det som finns under fliken kläder är tips på märken som tillverkar ekologiska och fairtarde-märkta dam, herr och barnkläder, de har även tips på träningskläder, underkläder, skor och accessoarer. Några märken som de tipsar om är Bergmans, Camilla Norrback, The fair tailor, Zion Clothing, Yorrik, Lollopard, E&K of Sweden och Heart of Lovikka.

Det jag gillar mest med deras hemsida är att de har förklaringar på de olika miljövänliga tygerna som finns ute i världen samt att de tipsar om hur man bäst tar hand om sina kläder. T ex kan man läsa att lin är en av de äldsta kulturväxterna som tidigare odlats mycket i Sverige, men nu måste det ofta importeras. Eller så tipsar de om att man kan lägga sina jeans i en påse i frysen för att bli av med dålig lukt. Mycket bra enligt mig som gillar att gotta ner mig i fakta om annorlunda material och hur man kan ta hand om dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...