tisdag 4 oktober 2011

Tipstisdag: Auktionssajter

Att köpa nya saker till sin garderob är inte det mest idealiska men om man verkligen behöver något nytt finns det alltid andra vägar att gå. Om man vill förnya sin garderob genom att köpa nya saker är det t ex mycket bättre att leta på loppis eller secondhand istället för att köpa nyproducerat. Bor man i en liten stad, som jag gör, med litet, begränsat eller inget utbud är nätet ett fantastiskt alternativ.

När jag studerade brukade jag tillbringa ganska många timmar på nätet och bara kolla igenom diverse auktionssajter på nätet. Mina favorit sidor är:


 Ebay.

Här går det att hitta allt och från alla delar av världen. Kräver mycket tid och att man söker på rätt saker för att man ska hitta ett ordentligt fynd. Dock ska man passa sig då en del saker kan vara helt nyproducerade.

Här hittar du mest designer saker som oftast är mycket dyra. Jag har aldrig köpt något härifrån men det är kul att surfa in och titta. Ibland går det dock att hitta vissa saker av högkvalitet till ett riktigt bra pris.



Det är är den svenska versionen av Ebay, mycket går att hitta här med men inte allt. Bäst med Tradera är att de skickar inom Sverige vilket minskar påfrestningen på miljön. Det är en bra sida om det inte är något specifikt eller ovanligt du är ute efter. Jag brukar alltid börja på Tradera för att sedan gå vidare till Ebay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...