måndag 31 mars 2014

Funnet och förvärvat: Vintage, jeans, vårjacka och tyg


God morgon finingar! Tänkte att vi ska kika på vad som har hittat in i min garderob under de tre senaste månaderna som gått. Klänningen ovan är årets första köp och ni har sett den på här och här. Den inhandlades på Vintage gamla gatan för ett presentkort som jag fick i julklapp utav svärföräldrarna. Den är från 60-talet, en dröm att ha på sig och kommer få gå på många festligheter i framtiden.


Jeansen i ekologisk bomull och är av märket Nudie Jeans som har ett klimatsmart tänk kring sina produkter. De köptes från Nelly.com för ca en vecka sedan och jeans är en av de svåraste sakerna att köpa tycker jag och det tog lång tid innan jag bestämde mig för att köpa just den här modellen. Ett eget inlägg om byxorna och märket kommer därför komma upp på bloggen vid ett senare tillfälle.


Jackan är det senaste tillskottet i min garderob och fick flytta in i fredags. Den kommer från Filippa K och köptes som en present till mig från min mamma som hört mig beklaga mig över att jag inte har en vettig vårjacka. Designen känns väldigt tidlös och kommer hänga med mig i flera år framöver, dessutom har den ett bra andrahandsvärde vilket lönar sig om jag någonsin skulle tröttna. Även Filippa K har ett bra tänk kring miljö och arbetsvillkor som är värt att stödjas.


Sist men inte minst har jag fått en hel drös med gardinlängder av en vän som inte ville ha kvar dem längre och därför tänkte att jag kanske skulle vilja förbarma mig över dem. "Score!" tänkte jag och dessa åtta längder kommer att förvandlas till en rätt maffig tyllkjol i framtiden, tänk er något i den här stilen. Det kommer bli toppen tror jag.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...