söndag 2 december 2012

Vardagsbetraktelser: November genom Instagram

Har bestämt mig för att åter väcka liv i mina sammanfattningar av livet genom mina Instagrambilder. Den största skillnaden dock mot hur jag gjorde det tidigare är att jag ska endast göra det en gång i månaden så att det blir ett lite längre inlägg.

Och så till saken, i november har jag och min sambo köpt oss en ny tvättmaskin då den gamla gick sönder, självklart valde vi en med hög miljöklass. Jag njöt även av några mycket härliga dagar med fint väder, åt polkagrisar som min mamma gav mig som tack för hjälpen, hittade ekologiskt schampo och balsam från Urtekram på Ica och njöt av fiskpinnar med stuvad spenat på en fredagskväll hemma hos mina föräldrar.

Jag simmade minst en gång i veckan med min väninna E, härligare träningssätt får man leta efter! Vi åkte till Helsingfors för att fira min mammas födelsedag, rökte lakritspipa, fick mycket passande spådomar i våra lyckokakor och träffade tomten vid frukostbordet på Finlandsfärjan.

Jag drack en mycket spännande drink gjord på ägglikör, apelsinjucie och vodka, skaffade ny bil (bytte med mamma), träffade världens mysigaste katter Måns och Cissi, fick ett hål i mina nyinköpta ekologiska strumpbyxor som gjorde mig sjukt bitter och mös en vanlig tisdagseftermiddag med tända ljus och lysande jordglobslampa.
Sist men inte minst har vi julpyntat och njutit av god hemlagad mat med vin mitt i veckan samt haft några jobbiga dagar på jobbet då systemen strulat. Allt som allt har det varit en bra månad.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...