fredag 14 december 2012

Fina fredag: Mera glitter


 
Skrev ju redan förra veckan om juleglittriga naglar och denna vecka har jag gjort en egen version på mig själv. I kväll har vi julfest på jobbet och även om jag inte är supersugen på att gå så är det alltid kul att träffa kollegorna och klä upp sig. Därför tänkte jag nu visa er hur jag gjorde min egen variant på glitternaglarna:


Det du behöver är ett baslack, en neutral grundfärg, ätt glittrigt nagellack och ett topplack. Jag har använt mig av Essie - Sugar Daddy, OPI - Bring on the bling och två olika topplack, ena från Depend som är blå i tonen och fick agera bas och ett från seche vite. Det första du gör är att fila naglarna så att de blir jämna och fina, har du tid kan du även göra en grundlig manikyr. Börja sedan med att addera ett baslack. 


Måla sedan naglarna med din grundfärg, använder du samma lack som jag så upprepa tre gånger så att du får tre tunna lager.


Då ska du ha en jämn och bra bas att arbeta vidare med.


Fortsätt sedan med glittret. Det nagellacket jag valt att använda är lite jobbigt att arbeta med så det bästa sättet är att är att dutta på lacket. Börja högst upp och arbeta dig nedåt tills du är ungefär halvvägs ner på nageln.


Avsluta med ett topplack och resultatet kommer likna det ovan, juligt och väldigt festligt.

Ha så kul och ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...