tisdag 11 december 2012

Tipstisdag: Etsy.com

Etsy.com
I dagens tipstisdag ska jag tipsa om en av mina absoluta favoritwebshopar, Etsy! Här kan du verkligen hitta precis allt, vad du än kan vara sugen på att köpa är oddsen mycket stora att det finns här. Kort och gott är Etsy är en samlingsplats för småföretagare som vill sprida sina föremål till hela världen och det finns både handgjorda, nya och vintage föremål att köpa. Det funkar lite som ebay eller tradera där det finns olika säljare som man köper av med den stora skillnaden att man inte budar på föremålen utan man köper dem till fastpris. Vilket jag gillar då jag inte är jättebra på det här med auktioner.

Enligt Etsy är deras vision att ge människor möjlighet att förändra hur den globala ekonomin fungerar. De menar att små företag ska ha mycket mer inflytande i utformningen av ekonomin och att människor som handlar värdesätter kreativitet och ursprung lika mycket som pris och bekvämlighet. De vill ta med hjärtat in i handeln och göra världen mer rättvis, mer hållbar och roligare.

Jag har inte köpt jättemycket från Etsy men några julklappar har blivit inhandlade härifrån. Det är enkelt att surfa runt på hemsida så ett x antal timmar kan spenderas här och man hittar hela tiden nya saker som man vill ha. Betalningen är enkel och säker då man använder sig av ett separat paypalkonto och när hela köpet gått igenom så får man lämna ett omdöme till säljaren. 

Jag kan tyvärr inte uttala mig något angående frakten ännu då jag inte har fått hem det jag har beställt så jag vet inte hur lång tid det tar. Dock kan ju detta skilja sig från säljare till säljare och det samma gäller för fraktkostnaden som varierar beroende på vart man bor och vart säljaren skickar ifrån.

Allt som allt gillar jag etsy.com hemskt mycket och rekommenderar verkligen den till alla er läsare.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...