tisdag 19 november 2013

Tipstisdag: By Mr E

bymre.com

God morgon finingar! I dag vill jag tipsa er om en nystartad vintagebutik på nätet, By Mr E. Jag blev kontaktad av Mikael som driver webshopen om att få välja ett plagg i utbyte mot några rader och jag gillar verkligen butiken, så det känns bara kul att tipsa er om den också (jag skulle aldrig tipsa om något jag inte gillar)! Butiken är enkel att navigera och har fin handplockad vintage från främst Europa. Här kan man kan hitta fina plagg med mycket personlighet och även ett och annat märkesplagg. 

Det jag gillar bäst är dock att det är en svensk hemsida (från Örebro om jag inte förstått fel), i vanliga fall får man vända sig till Storbrittanien eller USA för att hitta spännande vintage. Butiken är dessutom toppen för mig som bor i en del stad där fina fysiska vintagebutiker lyser med sin frånvaro.

Plagget jag fick hemskickat var denna mysiga tröja från Example by Missoni (bilden gör den inte alls rättvisa). Det jag föll för var färgen och det spännande mönstret som påminner mig om en leopard. Jag gissar på att tröjan är från 80-talet och att den är från herravdelningen från början. Den är lite oversize och kommer bli fin att ha på sig under kalla vinterdagar.

Tröja från Bymre.com
Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...