torsdag 20 december 2012

Personliga reflektioner: December

På nätet figurerar olika slags listor (som kallas tags) där man får svara på lite frågor om olika saker och nu snurrar det runt en på youtube som kallas The December Tag som jag tänkte göra, så här kommer den:

1. Vad älskar du mest med December?
- Snön, när det kommer någon, och all vacker julbelysning. Pepparkakor, lussebullar och glögg är inte så dumt det heller...

2. Vad är din favorit parfym att ha på dig under julhögtiderna?
- Jag har två favoriter Escada S och Lancôme Midnight rose.

3. Vilka 3 produkter kan du inte leva utan under denna December?
- Min fuktkräm från Estelle & Thild, gel eyeliner från L'oreal och rött läppstift.

4. Vilken är din "go-to" look den här månaden? Vingad eyeliner? Röda läppar? Berätta!
- Guldglittriga ögon och röda läppar, liknade detta:


5. Vilken är din favoritprodukt som glittrar? Det kan vara vad som helst!
- Jag gillar allt som glittrar! Det är till och med så illa att de som känner mig väl kallar mig för skatan. Har inga bra bilder på plaggen i min garderob som glittrar men här kommer några som jag inspirerats av från Pinterest.

                                          Source: myworldoffashionlooks.tumblr.com via Heidi on Pinterest

                         Source: classy-in-the-city.tumblr.com via Heidi on Pinterest


                                          Source: annnniegirl.tumblr.com via Heidi on Pinterest


6. Visa oss din favoritkula i granen!
- Jag gillar alla våra kulor som vi har i granen då alla är arvegods från Älsklingens mormor och Gammelmormor. Dock har jag några som jag tycker lite bättre om än de andra och det är de här söta fåglarna. De är säkert över 50 år gamla och fruktansvärt söta!


7. Vilket slags godis kommer du äta för mycket av under högtiderna?
- Choklad, definitivt choklad.

8. Vilken julfilm eller serie tycker du bäst om?
- Ärligt talat gillar jag inte julfilmer överhuvudtaget. Jag tycker att de är alldeles för klyschiga och påklistrade, vilket bidrar till orealistiska förväntningar på hur verkligheten ska vara. Om jag däremot måste välja så tycker jag att The nightmare before christmas och A christmas carol är klassiker. Filmer som egentligen inte är julfilmer men får mig i den rätta stämningen är Harry Potter-filmerna och Sagan om Ringen-trilogin.

9. Vad hoppas du verkligen att Jultomten har slagit in åt dig i år?
- Jag hoppas verkligen att det ligger en diamantring i ett av mina paket i år, i guld så klart. Denna från Tiffany får stå som inspiration

         Source: google.com via Heidi on Pinterest


10. Julen handlar om att sprida kärlek, vilka vill du tipsa om och varför?
- Jag vill tipsa om några av mina favoritbloggare då de är äkta, genuina och passionerade i det de gör. Utan inbördes ordning:

Självkart finns det fler fantastiska bloggare där ute men dess tycker jag förtjänar lite extra kärlek!

Kommer ni göra en lista? Ta hand om er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...