torsdag 27 december 2012

Fröken H lagar: Spaghetti med salami, bakade tomater och buffelmozzarella


Jag har bestämt mig för att jag ska dela med mig av lite recept i bloggen då jag efter att ha talat med en väninna kommit fram till att det finns ett behov av tips för snabblagade, enkla och goda recept bland mina vänner och vad passar då bättre än att dela med sig av det här på bloggen?

Dagens recept är ett väldigt enkelt recept, det tog ärligt talat inte mer än 20min att göra i ordning detta och det som tog längst tid var att vänta på att vattnet till pastan skulle koka upp. Det är dessutom väldigt enkelt att göra vegetariskt, uteslut bara salamin. Det här behöver du för fyra portioner (självklart väljer du ekologiska råvaror där det är möjligt):

  • 400g spaghetti
  • 2 msk ajvar relish (kan ersättas med röd pesto)
  • 1 mks olivolja
  • 150g salami
  • 125g buffelmozzarella
  • 4st rädisor
  • 200g sockerärtor
  • Salt och svartpeppar
Sätt ugnen på 150°c. Picka eller dela på tomaterna, blanda med olivolja, salta och peppra. Baka i ugnen i ca 5 minuter. Koka spaghettin och skölj kallt, blandar därefter med ajvar/pesto. Dela sockerärtorna på hälften och koka sedan i ca 30 sekunder i saltat vatten och kyl dem när de är klara. Skiva salami, rädisor och blanda med pastan. Lägg i de bakade tomaterna, skivade buffelmozzarellan och servera på tallrik. Klart!

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...