tisdag 3 september 2013

Vardagsbetraktelser: Augusti genom Instagram

God morgon! Ännu en månad har förflutit och september är redan här. Augusti är den månaden som jag tycker har gått allra fortast under hela året, skrämmande fort faktiskt. Jag hade semester under större delen av augusti och här är vad jag hade för mig sett genom Instagram. Vill ni följa heter jag Froken_h.

Månaden började i alla fall med 11 dagar i London. Där besökte jag Christian Louboutin-butiken inne på Harrods och kom ut därifrån med en fin påse. Passade även på att besöka den inne på Selfridges, måste ju passa på när man är i stora staden. I London njöt vi även av massor av god mat och dryck.

Shoppade vintage, hängde på pubar, åt frukt i sängen, träffade Susie från Style Bubble och var mycket nöjda med tillvaron.

När vi kom hem igen var vi mindre nöjda då bilen hade laddat ur batterierna och vi var tvungna ringa en bärgade innan vi kunde åka hem. Trots att vi kom hem mitt i natten vaknade jag kl 06.00, alldeles uppspelt över att jag en vecka senare skulle träffa kvinnan på boken (bra läsning också!). Första dagen hemma spenderade vi kvällen ute i Karlsdals hyttruin med att titta på en helt fantastisk konsert med bl a Cookies and beans. Resten av semestern njöt vi av god hemodlad mat och skrattade med vänner. 
Vi passade även på att göra lite saft, äta mina favoritbönor (Edamame) och mös i sängen med extra långa sovmornar. Den 17:e klev jag upp med tuppen och gjorde mig i ordning för det var nämligen dags för mig att prova bröllopsklänningar hos Elsa Billgren. En helt fantastisk upplevelse, bilder kommer! Lovar.

Elin följde med mig (tillsasmmans med mina föräldrar) för att prova klänningar och det tog inte bara på mina krafter att prova klänningar. Vi fortsatte brudklänningsdagen med lite champange och macarons, yum yum. Den 19:e fyllde jag år och fick frukost på sängen. Dagen efter min födelsedag spenderades med att testa lite andra bröllopsklänningar och en annan dag spenderade vi vandrandes i Rövarbroskans. Fint område men mycket mindre än vad jag väntat mig.

Sista semester veckan spenderades med att rädda grodor, äta utelunch, fira min födelsedag två gånger och läsa böcker om ekologiska bröllop.
Första veckan tillbaka på jobbet och sista veckan i augusti började med att jag gjorde plankan så länge att jag inte orkade ta mig upp från golvet. Den fortsatte sedan med att jag fick en ny plats på jobbet (vid ett fönster! :D), detta firades med en fika med bästa Frida. Veckan avslutades sedan med en present från de fina tjejerna på Ecobride och en sallad med ett glas vin fick avsluta en mycket fin månad.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...