onsdag 24 oktober 2012

Vardagsbetraktelser: Hopplös

Jag förstår inte, jag klarade ett helt år utan att köpa ett enda klädesplagg. Jag klarade t.o.m. en vecka i Paris utan att köpa något som var gjort av tyg över huvudtaget men jag klarar inte att blogga mer än en gång i månaden! Det är helt hopplöst, jag lovar bättring men inget händer. Det värsta är att jag känner mig urusel och som att jag sviker mina få läsare som faktiskt kikar in här ibland (Speciellt min kära väninna M, som uttryckligen sagt att hon vill att jag ska fortsätta blogga). 

Istället för att fortsätta gnälla ska jag göra något åt det och jag börjar redan nu. Här följer en snabb recap över de månader som jag har ignorerat i ett försök att komma på rätt köl igen:
I juni var vi på Karlskogafesten och kollade på Loreen som sa fel stad (minns inte exakt vilken men jag tror hon ska Karlskrona). Jag var hälsosam och sprang en massa, behandlade mina myggbett med finskt munvatten och odlade gurka som tog över svärföräldrarnas hela uteplats. Jag påbörjade även ett nytt syprojekt som krävde att jag åkte in till Örebro för att frestas lite.
I juli hälsade vi på hos våra vänner som nyss fått barn, en ursöt liten dotter. Vi åkte även till Paris en vecka som var helt fantastisk! Ett separat inlägg om paris är lovat sedan tidigare och det ska komma upp ett. Juli bestod även av en massa mys med älsklingen då vi hade semester (jag hade bara två veckor men ändå), vi hjälpte mina föräldrar att bygga klart deras inglasade altan och jag gjorde egen ginger beer som vart smaskens!
I augusti så njöt jag av det fina vädret, läste en mycket intressant bok om mode och miljö, umgicks med mina föräldrar och gjorde manikyr. Jag fyllde även år, hade världens trevligaste fest med Marie Antoinette-tema och fick världens bästa present - en shoppingrunda med Elsa Billgren!
I september gick vi på den obligatoriska Oxhälja i Filipstad och åt kanderat äpple. Jag sydde klart kuddarna till vår balkong som jag började med när jag åkte till Örebro i juni. Eftersom jag var sjuk större delen av September så läste jag mycket böcker, bland annat hela hungerspels-serien på mindre än en vecka. Ordnade även ett par skor som jag velat pimpa under en längre tid och åkte till Stockholm för att ta del av min födelsedagspresent jag fick i augusti. Klänningen på sista bilden är en av de som jag köpte under vår runda bland Stockholms vintageaffärer.
Jag vet att oktober inte är slut riktigt ännu men jag sammanfattar månaden i alla fall. Jag har provat fina klänningar, ätit god middag med fina vänner, bestämt datum för något mycket viktigt, invigt en annan födelsedagspresent (ljusrenen från Pentik), vunnit en auktion på ebay och tagit en promenad nere vid sjön i det härliga höstvädret.

Det är vad jag har haft för mig de senaste månaderna, har ni gjort något roligt?

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...